Számítógépes grafika

  • 2 óra előadás (kollokvium), 1 óra laboratóriumi gyakorlat (Gyakorlati jegy)
  • 4+0 kredit, őszi félév

Tematika

A számítógépes grafika tárgya, alkalmazásai. Az OpenGL programozás alapjai. Alapvető raszteres grafikai algoritmusok 2-dimenziós primitívek rajzolására. Területkitöltő algoritmusok. Színkezelés, színmodellek. Karakterek, szövegkiírás. Grafikus primitívek vágása. Geometriai transzformációk 2- és 3-dimenzióban. Vetítések. Parametrikus görbék és felületek. Látható vonalak és felszín meghatározása. A megvilágítás modelljei. Árnyékolás. Sugárkövetés. Textúrák.

Ajánlott irodalom

Schanda János: Színtervezés számítógépes felhasználás számára, Typotex Kiadó, 2011. Jegyzet letöltése PDF formátumban
Foley J.D., van Dam A., Feiner S.K., Hughes J.F. (1999) Computer Graphics. Principles and Practice, Addison-Wesley
Szirmay-Kalos L. (1999) Számítógépes grafika, Computerbooks
Szirmay-Kalos L., Antal Gy., Csonka F. (2003) Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés, Computerbooks,
Hill, Jr., F.S., Kelley S.M. (2007) Computer Graphics Using OpenGL 3/E, Prentice Hall

Tantárgy oktatója

Dr. Nyúl László

A tantárgy honlapja

Számítógépes grafika